از اولِ خلاقیت خودرو مهندسان و طراحان دریافتند که جابجایی نیرو به اساس جلو، عقب یا این که هر دو شالوده (یا این که همه محورهای جانور) قادر است در اخلاق و رفتار فیزیکی و مکانیکی خودرو تفاوتهای اصلی تولید مینماید و موجب میشود هر نوع سیستم جابجایی نیرو به خواسته خاص و منحصربهفرد به شخصی گزینه استعمال قرار گیرد.
از جمله خودروهای متحرک عقب که پیشرانه آنها در قسمت جلو خودرو قراردارد، به جهت داشتن قطعات بیشتر در مسیر اتقال نیرو به مبنا عقب، از اتلاف انرژی بیشتری مشقت میبرند در حالی کهاین مورد در خودروهای متحرک جلو که پیشرانه آنان در نصیب جلو جای دارد، به جهت داشتن قطعات کمتر در مسیر جابجایی نیرو به پایه جلو، بسیار کمتر میباشد.
پس درمییابیم که خیر صرفا نوع سیستم جابجایی نیرو بلکه محل قرارگیری پیشرانه در خودرو نیز میتواند تاثیری مهم در اخلاق فیزیکی خودرو داشته باشد. ولی دراین نوشتهی علمیصرفا به تحقیق سیستم جابجایی نیرو در خودروهایی میپردازیم که پیشران آنان در نصیب جلو خودرو قراردارد.